Ett larvigt inlägg om kärlek

Ja hörni kärlek.
Kärlek är inte bara mellan ett par utan även i familj, bland vänner och för eventuella husdjur.

Det är så många som skriver om kärlek och ofta skriver dem om hur otroligt kass den är eller hur otroligt underbar den är.

Ingen skriver någonsin ett inlägg om kärlek som säger att den är någonstans mellan dem två alternativen.

Därför tänker jag göra det nu!

Kärlek kan fortfarande vara kärlek mellan ett par även om det någon dag inte pryds av kärleks sms och tusen kyssar.
Kärlek kan vara att ha en middag färdig till sin partner då den kommer hem efter en lång dag också. Kärlek kan vara att tala om att "den där jackan är faktiskt för liten för dig". Även om de tar hårt först så blir det bättre i slutändan eftersom man i själva verket är snäll och talar om det som sin partner inte ser fastän det är uppenbart. Sen behöver man inte använda dem fulaste orden för att säga det. För då är det inte snällt längre på nåt sätt!
Så kärlek behöver alltså inte synas jämt för allmänheten för att den ska finnas där. Den kan finnas ändå tro det eller ej!

Jag vill även passa på att säga att det är ganska löjligt egentligen att skriva ut "1månad med älsklingen idag, underbaaaart, jag älskar diiiig<3<3"
Varför gör folk så?
Jo för att ha något att komma med antar jag? Något att skryta om och det är oftast ungdomar som håller på så.
Jag har en sak att säga och det är SLIT INTE UT "Jag älskar dig" !!
En sak till, att vara tillsammans en månad, två månader osv ger inget pris! Så varför skrika ut det?
Samtidigt har väl alla gjort det någon gång men man märker på lite äldre dagar att det är onödigt och förhållandet är något för paret inte för allmänheten så varför ska dem behöva läsa uppdateringar på facebook varje månad om att paret klarat sig ytterligare en månad.

Visst årsdagar kanske är kul på så sätt att man eventuellt någon gång, något år skulle skriva "OJ 2 år, tänk vad tiden går fort! :)" eller liknande.

Som sagt ni får inget pris efter 1,5 månader tsm ;) Haha

 

Inte för att blanda in mig själv så mycket men ett exempel var att jag och min respektive glömde båda två av vår 6 månaders dag och har aldrig "firat" en månad tillsammans utan är bara glada att vi har varann. Ett tecken på att man börjar växa upp. Klockrent att båda glömde, men det betyder inte att vi inte är lika kära eller kanske även mer kära än andra par ? Vi trivs lika bra och är lika kära för de, även fast vi glömde bort "vårt datum" :)

Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0